Thursday, November 17, 2011

Jodoh di tangan tuhan

Hai abang Senior ^^

Kalau aku tahu kau jodoh, sumpah aku kejar kau sampai dapat.
Maka hatiku tak sengsara;
Sampai sekarang aku tak tahu. Aku hanya mampu persoalkannya tiap kali termenung.
Bila aku termenung je, aku ngada-ngada nak ada soalan.
Beraneka jenis soalan menjalar-jalar di fikiran seperti ular-ular yang saling bergesel sesama mereka,
ada masanya terbelit di hati. Pedih.

Kenapa aku nak kusut-kusut pasal kau?
kenapa ?
Entah, aku tak tau.
Aku rase kau pon tak tau. Kalau aku tau maknanya aku memang power.
Tapi hal hal canggini memang aku kayu.
Jangan tanye aku kenape.
Kalau setakat gentel bola dua tiga orang lepas tu rembat, itu aku power lah.

Bila kau ajak aku jumpa, kemain eksaited aku rasa.
Nyaris-nyaris aku nak baling joystick kawan, (tengah galak lawan FIFA 2010 masa tu),
aku kalah terok.
5-2.
Padahal aku guna Barcelona, first time aku kalah guna Barca.
Terok aku kena bahan dengan Badrol. Seronok betol Badrol masa tu.
 *first time menang lawan PES dengan aku*
Hina.
Malu.

Sekarang dah lewat sangat ni,
aku mengada ngada bersengkang mata pulak.
Rindu agaknye, mungkin.
Bila tanya hati, hati tak berkata sepatah.
Diam.
Bisu.
Buat tak tahu je bila ditanya.
Bodoh.

Aku nak tidur.
kalau aku diberi kuasa untuk mimpi apa yang aku nak.
Aku nak mimpi makan steamboat dengan kau.
Please.

Selamat malam Serunding.

Si Lembap.






1 comment: