Friday, January 18, 2013

Sampai Masa


''Grow up lah weh''
ayat ni pernah terpacul dari mulut sahabat aku
dulu aku ingat dia main cakap saja
masa tu masing masing duduk lepak sambil hu ha hu ha
aku tak lah amekpot sangat pasal bnda tu

bila dah lama
aku terfikir balik pasal bnda ''grow up'' tu
ada betulnya juga

yelah...

tak sampai seru lagi...

aku tahu lah bila nak berubah..

tuhan belum bagi aku hidayah...
*ini kepala hotak dia lah siapa cakap macam tu*

sampai masa nanti, aku berubahlah..

aku belum bersedia lagi,
kau tak payah lah nak ingatkan aku, pandai lah aku jaga diri..kau ingat aku bodoh sangat ke pasal agama?

---------------------------------

sejak berlemon lemon tahun dulu lagi tuhan dah bagi hidayah
petunjuk
pengutus
penyampai wahyu
sedangkan
manusia itu hatinya takbur
bongkak
ibarat dunia ni selamanya, akhirat itu tak wujud
Tuhan dah bagi masa kita hidup
gunakanlah peluang
selagi roh dan nyawa masih bersama

Muka Pendam


aku tak perlu takut makhluk seperti kau
kau seperti aku juga
barangkali saiz dan berat kita tak sama
itu dari fizikal
dari sudut hati dan akal
aku tak tau
aku tak tau apa yang kau pendam
apa yang kau rasa

mimik muka kau bagi aku persoalan
berapa dekad kau rasa ingin sebegitu?
aku tak berapa nak kisah
sebab kau hanya pendam tapi muka kau kadangkala rasa nak tunjal
kau makhluk tuhan
aku tunjal apa aku dapat
kau dicipta oleh tuhan bukan untuk aku menunjal

ok, aku cakap aku tak takut sebab kau makhluk seperti aku.
tapi bro
aku sebenarnya takut kau mengeksploitasikan cerita yang kau pendam
kepada manusia sejagat
kenapa kau tak berterus terang
kenapa?
kenapa perlu kau menyelinap dan menyusup masuk sebegitu?
kenapa?
aku tahu, kau tak akan jawab. tak perlu sebenarnya.
sebab aku tau kau memang pendam
sampai aku boleh meniru aksi muka kau tahu.
kau tahu tak? kau tahu tak sebenarnya ni??


aku tahu
jauhh dari sudut hati kau, bro
kau sebenarya takut
aku nampak, tau kenapa?
biasalah, manusia.
bukan aku nak kata aku profesor ke apa
.....
aku nampak dari perbuatan amali kau
kau cuba memberontak
tapi kau tak sampai hati
barangkali sebab umur kau lebih tua dari aku
kau segan buat sedemikian rupa
sabar bro, itu cuma firasat aku saja.

aku pinta
pada mu
wahai bro
aku harap aku sempat tahu apa yang kau pendam sebelum aku dan kau dibangkitkan semula
kerana aku dah muak dengan jalan cerita dunia
hadap benda yang sama

Soal Jawab


Bertanya kepada neraka jahanam
.
.
.
Adakah engkau sudah penuh??.
.
.
.
.
Jawapan dia...
.
.
Ada lagi sebarang pertambahan?

Mimpi semalam.