Friday, January 18, 2013

Sampai Masa


''Grow up lah weh''
ayat ni pernah terpacul dari mulut sahabat aku
dulu aku ingat dia main cakap saja
masa tu masing masing duduk lepak sambil hu ha hu ha
aku tak lah amekpot sangat pasal bnda tu

bila dah lama
aku terfikir balik pasal bnda ''grow up'' tu
ada betulnya juga

yelah...

tak sampai seru lagi...

aku tahu lah bila nak berubah..

tuhan belum bagi aku hidayah...
*ini kepala hotak dia lah siapa cakap macam tu*

sampai masa nanti, aku berubahlah..

aku belum bersedia lagi,
kau tak payah lah nak ingatkan aku, pandai lah aku jaga diri..kau ingat aku bodoh sangat ke pasal agama?

---------------------------------

sejak berlemon lemon tahun dulu lagi tuhan dah bagi hidayah
petunjuk
pengutus
penyampai wahyu
sedangkan
manusia itu hatinya takbur
bongkak
ibarat dunia ni selamanya, akhirat itu tak wujud
Tuhan dah bagi masa kita hidup
gunakanlah peluang
selagi roh dan nyawa masih bersama

No comments:

Post a Comment